انواع CPU

انواع CPU

cpu کامپیوتری یا همان پردازنده مرکزی یکی از مهمترین بخش های هر دستگاه الکتریکی میباشد. حال این قطعه کامپیوتری می تواند تلفن همراه  یا یک ماشین باشد. cpu ها انواع مختلف دارند و با اهداف مختلفی طراحی شده اند. در این مقاله درباره انواع cpu اطلاعاتی به دست می اوریم و موارد زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • مقایسه انواع cpu.
  • انواع نسل های cpu اینتل.
  • انواع cpu سرور در شبکه کامپیوتری.
  • رده بندی انواع cpu های اینتل.
  • تعداد هسته های cpu.
  • حافظه cache در cpu.
  • انواع تکنولوژی پردازنده ها.
  • مشخصات پردازنده core i7.
  • در حال حاضر بیش از یک دهه از شناخته شدن پردازنده های Intel Corei3 ،Intel Corei5 و Intel Corei7 توسط مشتریان میگذرد. با این حال بیشترافراد هنوز در خرید وانتخاب بین این پردازنده ها در شک و تردید میباشند و تفاوت بین آنها را دقیق نمیدانند. این سردرگمی ها با ارائه طراحی جدیدی به نام  Sandy Bridge در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی  Intel بسیار بیشتر شد. سندی بریج ( Sandy Bridge ) یک معماری‌ از سری معماری های پردازنده‌های شرکت اینتل است. این معماری اولین بار در سال ۲۰۰۹ به نمایش در آمد و در March 2011  نیزعرضه بازار شد. این نسل از CPUها، به کاربر قابلیت پردازش موازی را می‌دهد. همچنین در ابررایانه‌ها نیز میتوان این نسل از پردازنده ها را به کار برد.

معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت در بازار

معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت در بازار

در روزهایی که پرچمداران گوشی های هوشمند با قیمت‌های نجومی در بازار ایران عرضه می‌شوند، بسیاری از مردم برای رفع نیازهای روزانه خود و با برگزاری کلاس های مدارس به صورت مجازی به دنبال گوشی ارزان قیمت می باشند.

 لزومی ندارد حتما از یک گوشی گران قیمت برای رفع نیازهای روزانه خود استفاده کنیم.با یک گوشی ارزان قیمت نیز می‌توانیم چند اپ پر کاربرد مانند تاکسی اینترنتی، پیام‌رسان، مسیریاب، اپ‌های بانکی و غیره را نصب کنیم و از امکانات آن‌ها بهره‌مند شویم.

این روزها با افزایش قیمت ارز در ایران، گوشی‌ ارزان قیمت طرفداران بیشتری پیدا کرده است. از طرفی بسیاری از خدمات عادی و روزانه با اپلیکیشن‌های اندرویدی و به صورت آنلاین نمایان میشود که نیاز مردم به گوشی ارزان قیمت را افزایش داده است. به همین جهت می‌خواهیم در این مقاله، نگاهی به گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی داشته باشیم.

گوشی‌های معرفی شده در این مقاله همگی از کیفیت خوبی برخوردارمی باشند و در بازه قیمتی خود جزو محصولات محبوب قرار می‌گیرند. البته باید در نظر داشته باشیم  که گوشی‌های ارزان قیمت امکانات کمتری نسبت به دیگر مدل‌های بازار دارند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم.

در بازار ایران برای خرید گوشی ارزان قیمت باید به سراغ برندهای کمتر مشهور مانند تکنو و جی‌پلاس می توان رفت. اما بهتر است که از گوشی هایی با برندهای برتر وبهتر استفاده نمود
 در ادامه به چند نمونه از این مدل ها از برند سامسونگ (به ترتیب قیمت) می پردازیم :