توجه

انواع CPU

انواع CPU

cpu کامپیوتری یا همان پردازنده مرکزی یکی از مهمترین بخش های هر دستگاه الکتریکی میباشد. حال این قطعه کامپیوتری می تواند تلفن همراه  یا یک ماشین باشد. cpu ها انواع مختلف دارند و با اهداف مختلفی طراحی شده اند. در این مقاله درباره انواع cpu اطلاعاتی به دست می اوریم و موارد زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • مقایسه انواع cpu.
  • انواع نسل های cpu اینتل.
  • انواع cpu سرور در شبکه کامپیوتری.
  • رده بندی انواع cpu های اینتل.
  • تعداد هسته های cpu.
  • حافظه cache در cpu.
  • انواع تکنولوژی پردازنده ها.
  • مشخصات پردازنده core i7.
  • در حال حاضر بیش از یک دهه از شناخته شدن پردازنده های Intel Corei3 ،Intel Corei5 و Intel Corei7 توسط مشتریان میگذرد. با این حال بیشترافراد هنوز در خرید وانتخاب بین این پردازنده ها در شک و تردید میباشند و تفاوت بین آنها را دقیق نمیدانند. این سردرگمی ها با ارائه طراحی جدیدی به نام  Sandy Bridge در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی  Intel بسیار بیشتر شد. سندی بریج ( Sandy Bridge ) یک معماری‌ از سری معماری های پردازنده‌های شرکت اینتل است. این معماری اولین بار در سال ۲۰۰۹ به نمایش در آمد و در March 2011  نیزعرضه بازار شد. این نسل از CPUها، به کاربر قابلیت پردازش موازی را می‌دهد. همچنین در ابررایانه‌ها نیز میتوان این نسل از پردازنده ها را به کار برد.

اینترنت 5G

اینترنت 5G

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، یا دقیق‌تر، نسل پنجم ارتباطات سیّار سلولی با سرعت بسیار بالا، هم‌اکنون جدیدترین نسل سیستم‌هایارتباطات سیار سلولی می باشد که پس از نسل چهارم (4G) فعلی ارائه شده‌است. طیف فرکانسی نسل پنجم شامل موج‌های باند بالا (بالای ۶ گیگاهرتز)، باند متوسط(۲ تا ۴.۵ گیگاهرتز) و باند پایین (زیر ۳ گیگاهرتز) است. باند پایین فرکانسی نسل ۵ مشابه نسل چهارم است.

به تازگی اولین تماس از راه نسل پنجم روی داد.[۳]

در ایران، «نسل پنجم شبکه تلفن همراه» را گاهی به اشتباه «نسل پنجم اینترنت» می‌گویند.
 

اهداف 

 از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه (کاربران بیشتر)، کاهش تأخیر شبکه و بهینگی بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر (مانند گوشی موبایل)، و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت (مانند کاربر سوار بر اتوموبیل در اتوبان یا قطارهای سریع‌السیر) تعریف شده‌است.

در این نسل باید حداقل یک میلیون کاربرِ ارتباطات پهن‌باند سیار در هر کیلومتر مربع بتوانند به شبکه متصل شوند و هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند، که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده بود.کاهش مصرف انٰرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده‌است و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتورها باید در ساعت کم مصرف به حالت صرفه‌جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند که این معیار هم در نسل چهارم قید نشده بوده‌است. در نتیجه، نسل پنجم به عنوان مثال، امکان ارتباط به صورت رسانه جاری (streaming) در ساعات اوج مصرف از طریقتلفن همراه را برای افراد فراهم می‌کند. همچنین، هدف عملیاتی دیگر آن بهبود پشتیبانی از ارتباطات ماشین با ماشین، یعنیاینترنت اشیا، با هزینه کمتر، مصرف باتری کمتر و تأخیر کمتر از نسل چهارم است.

تاریخچه

در اوایل ۲۰۱۲، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعهٔ تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فراتر از آن (IMT-2020) شروع کرد. در نتیجه یک مسابقهٔ جهانی برای تعیین نسل پنجم (5G) شبکهٔ موبایل رسماً شروع شد. در سه سال بعد، این نسل شروع به شکل‌گیری کرد.

ایرانسل در حال حاضر این کار را انجام داده است.

ویژگی‌ها

یک پیش‌نویس از سوی ITU-R دربارهٔ IMT-2020، سه ویژگی اصلی 5G را به عنوان سیستم موبایل پهن‌باندِ بهبودیافته تعریف می‌کند؛ ارتباطات پرشمار ماشینی (مثل اینترنت اشیاء)، بسیار قابل اطمینان و با تأخیر اندک. همچنین پیش‌نویس مشابهی به ملزومات این سناریوها از نظر شاخص‌های اجرایی مانند بازدهٔ طیف، تأخیر، چگالی ارتباط، و ظرفیت ترافیکی ناحیه اشاره می‌کند.

بالاخره سامسونگ گلکسی اولترا S24 معرفی شد

بالاخره سامسونگ گلکسی اولترا S24 معرفی شد
گلکسی S24 اولترا رونمایی شد؛ مهاجم پرقدرت کره‌ای با زره تیتانیومی! گلکسی S24 اولترا همان کابوسی خواهد بود که با هوش مصنوعی، خواب را از چشم اپل می‌گیرد؛ حداقل این تصوری است که  سامسونگ دارد. گلکسی S24 اولترا پس از شایعه&z...

معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت در بازار

معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت در بازار

در روزهایی که پرچمداران گوشی های هوشمند با قیمت‌های نجومی در بازار ایران عرضه می‌شوند، بسیاری از مردم برای رفع نیازهای روزانه خود و با برگزاری کلاس های مدارس به صورت مجازی به دنبال گوشی ارزان قیمت می باشند.

 لزومی ندارد حتما از یک گوشی گران قیمت برای رفع نیازهای روزانه خود استفاده کنیم.با یک گوشی ارزان قیمت نیز می‌توانیم چند اپ پر کاربرد مانند تاکسی اینترنتی، پیام‌رسان، مسیریاب، اپ‌های بانکی و غیره را نصب کنیم و از امکانات آن‌ها بهره‌مند شویم.

این روزها با افزایش قیمت ارز در ایران، گوشی‌ ارزان قیمت طرفداران بیشتری پیدا کرده است. از طرفی بسیاری از خدمات عادی و روزانه با اپلیکیشن‌های اندرویدی و به صورت آنلاین نمایان میشود که نیاز مردم به گوشی ارزان قیمت را افزایش داده است. به همین جهت می‌خواهیم در این مقاله، نگاهی به گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی داشته باشیم.

گوشی‌های معرفی شده در این مقاله همگی از کیفیت خوبی برخوردارمی باشند و در بازه قیمتی خود جزو محصولات محبوب قرار می‌گیرند. البته باید در نظر داشته باشیم  که گوشی‌های ارزان قیمت امکانات کمتری نسبت به دیگر مدل‌های بازار دارند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم.

در بازار ایران برای خرید گوشی ارزان قیمت باید به سراغ برندهای کمتر مشهور مانند تکنو و جی‌پلاس می توان رفت. اما بهتر است که از گوشی هایی با برندهای برتر وبهتر استفاده نمود
 در ادامه به چند نمونه از این مدل ها از برند سامسونگ (به ترتیب قیمت) می پردازیم :

رجیستری و نحوه ثبت گوشی

رجیستری و نحوه ثبت گوشی

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه موبایل را دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی کنید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع می شود و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار است. به‌عنوان مثال، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) دستگاه موبایل خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت را نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام بگیرد.